augustime

Direktlänk till inlägg 21 juni 2013

Skaffa dig en rutin för mat och sport!

Av augustime - 21 juni 2013 20:24

Som nog alla vet är det viktigt att träna. Bara man inte tränar ijhäl sig. Jag som har studsmatta tränar på den, det är lika bra som att spinga, och sedan går jag ut och joggar en gång om dagen, och jag inte rider. Efter träningen är det viktigt att stretcha, det sträcker ut musklerna, och de blir längre, vilket betyder att du har en chans att bli vig också.



Vissa vill skaffa sig rutiner för att träna. Det är väldigt bra, då kan man fökja schemat och bestämma vilka dagar man ska träna, vad man ska träna och hur man har tid med det. Jag själv ska börja med ett, och det är väldigt bra om man jan skriva upp det någonstans, t.ex på en white board tavla. Här kommer i alla fall några tips. (Detta är ett exempel!)


Rutin tavla: 

Måndagar: Joggingtur på morgonen, klockan 08:00-09:00

Hoppa studsmatta på eftermiddagen, stretching på kvällen.

 

Det är ett exempel på en vanlig dag. Men om du går i skolan från klockan

08:00 till t.ex klockan 15:00, så kanske du måste ha ett annat schema. Då

är det bar att skriva när man ska äta också.

 

Måndagar: Joggingtur på morgonen 06:00-06:30. Duscha och äta till max 

07:30. Mellanmål och lunch i skolan. 15:30-16:50 mellis. 16:00 ut och träna

hinderbana. In och duscha+stretching. Middag 18:00, kvällsfika 20:00.

 

Tänk på när du ska äta kvällsfika, så får du inte äta för mycket eller för sent.

Om du lägger dig t.ex 22:00 så ska man helst äta 2 timmar innan. Det är för

att när du sover och kanske ätit precis innan, då jobbar magen, och det är inte

bra, för magen måste få vila när du sover. 

(De här tipsen är originalskrivna, jag har skrivit dem själv och lärt mig allt också)

   


 
 
D856

D856

22 juni 2013 12:53

Hejsan,
Jag hjälper folk med design till deras bloggar, jag är duktig på att göra headers och att använda photoshop.
Just nu hjälper jag folk gratis i utbyte mot att jag får använda de som referenser.

Kontakta mig på design856@gmail.com ifall du vill ha gratis hjälp med din design!

http://d856.blogspot.se

augustime

24 juni 2013 18:00

Tack så mycket! Ska tänka lite på saken :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av augustime - 8 december 2013 17:00


1. Träna inomhus några minuter först. Uppvärm inne därdet är skönt och varmt. Kanske kan du jogga på ett springband eller göra rörelser till musik i 5-10 minuter. Det är lättare att komm ut i kylan sen. Stretcha i 3-5 minuter, lite höfter.   2. K...

Av augustime - 8 december 2013 09:15


Bara jag som älskar Kenzas nya nyårs-klänningar? Finns en med axelband och en med ärmar. Den med ärmar är snyggast tycker jag, riktigt mig. Den är grön med öppen rygg och riktigt glittrig, så som det ska vara på nyår. Är jätte sugen på den själv, sup...

Av augustime - 7 december 2013 16:30


* Kolla hur mycket pengar du har är prio ett. Har du inte så mycket pengar, kan du be dina syskon om de vill köpa en julklapp till era föräldrar med dig.   * Mammor kan önska sig allt från gulliga ugglor till coola köksredskap. Ugglor är väldigt ...

Av augustime - 7 december 2013 09:01


 

Av augustime - 10 november 2013 18:00


Eva Mendes och Ryan Gosling kanske snart skiljer sig. Efter två år ihop börjar relationen hamna lite på hal is. En gång när en reporter började prata om paret började hon prata om att hon lever i en skyddande bubbla.   Ashton Kutcher är dunderrik...

Ovido - Quiz & Flashcards