augustime

Senaste inläggen

Av augustime - 9 november 2013 09:00

Ben

  • Knästående hamstring – (lårets baksida). Stå på höger knä och sätt ner vänstra fotens häl med benet lätt böjt framför kroppen. Magen ska vara spänd och svanken normal under stretchen. Fäll överkroppen framåt med rak rygg tills det stramar i baksidan på vänster lår.
  • Stående hamstring – (lårets baksida). Stå på vänster ben och sätt upp höger fot på ett bord eller liknande. Höger ben ska vara lätt böjt. Magen ska vara spänd och svanken ska vara normal under hela stretchen. Fäll överkroppen framåt med rak rygg tills det stramar i högra lårets baksida.
  • Sittande lårets insida – (ljumskarna). Sitt på golvet med rak rygg och böjda ben. Sätt fötterna med fotsulorna mot varandra och låt knäna falla utåt. Ta tag i vristerna med händerna och pressa ner knäna mot golvet tills det stramar i lårens insida.
  • Liggande lårets framsida – (lårets framsida). Ligg ner på mage, böj sedan vänster ben och ta tag i foten med vänster hand. Spänn magen så att höftleden hålls fixerad mot underlaget och svanken inte ökar under stretchen. Dra vänster fot mot rumpan tills det stramar i lårets framsida.
  • Sittande säte - (rumpan). Sitt ner med höger ben böjt framför kroppen. Placera sedan vänster fot i kors över höger ben. Dra in höger fot mot vänstra skinkan så långt det går, svanken ska hållas normal under stretchen. Ta tag i vänster knä och dra det in mot kroppen tills det stramar i vänster skinka.
  • Stående säte – (rumpan). Ställ dig vid en stång som är i ungefär samma höjd som höften. Lägg upp höger underben på stången med knäet rakt framför höften. Se till att vinkeln i höften och i höger knä är cirka 90 grader. Höftens högra sida är mitt framför höger knä. Spänn magen och håll ryggen rak under hela stretchen. Fäll kroppen framåt med rak rygg tills det stramar i höger skinka.
  • Stående vad mot vägg – (vaderna). Stå cirka en halv meter från en vägg, eller något liknande. Böj upp höger fot och sätt fotsulan mot väggen. Höger ben ska vara sträckt under hela stretchen. Pressa långsamt in kroppen mot väggen tills det stramar i höger vadmuskel.

 

ANNONS
Av augustime - 8 november 2013 19:30

Bronzer är ett slags solpudder som man ska lägga på kindbenen för att få en kontur i ansiktet och kanske se lite smalare ut i ansiktet det bästa sättet att lägga bronzer på är att :
 Du först använder en bas produkt tex. en bb cream eller en lätt foundation (om du behöver) Sedan ska du tänkta på när du väljer "färgen" på bronzer så ska du välja en som är ganska matt om du vill att det ska se så naturligt ut som möjligt, när du hittar ett bronzer som du tror är bra testa det på käkbenet men tänk på att för mörkt bronzer så kan det se smutsigt ut.
När du applicerar bronzer så kan du använda dig av en stor rouge borste eller kanske en puder borste, doppa borsten i bronspudret, skaka av överflöd och applicera lätt över panna, sen längs med hårfästet och käklinjen. Ta fram konturer i ansiktet genom att applicera bronzer på kindens äpple och upp på kindbenen. Ett tips är att le då ser du bättre. På detta parti ska bronzer synas tydligare – ta några extra drag med borsten. Har du applicerat för mycket? Dämpa genom att svepa ett ofärgat löspuder över.
 

ANNONS
Av augustime - 8 november 2013 16:30

Äntligen fredag! Ta på dig något skönt men snyggt. T.ex en tjock mörkt och färgglad kofta med någon förgglad top under, en mysig mössa, shorts och svarta tights under eller vita tights.

 

Av augustime - 8 november 2013 15:30

Var glad
Glädje, optimism, positiv inställning och avkoppling skyddar mot förkylningar. Negativa tankar, stress och en dyster syn på livet är ett gift mot immunförsvaret.

Träffa vänner
Ju fler vänner du har, desto mindre kommer du att bli förkyld. Personer med tre eller färre goda vänner är fyra gånger oftare förkylda än de som har sociala band till flera personer. Förmodligen förstärker bra socialt nätverk vårt immunförsvar och därmed motståndskraften mot förkylningsvirus.

Träning
Motion och fysisk aktivitet stärker immunförsvaret. Träna gärna utomhus. Den svala luften stärker slemhinnan ytterligare. Men träna med måtta. Alltför hård träning kan försvaga försvaret mot förkylningsvirus på några dagar. Elitidrottare är mer utsatta för förkylningar efter en dags hård ansträngning.

Tvätta händerna
Förkylning smittar framför allt när viruset på fingrarna springa upp i näsan eller ögonen. Så tvätta händerna ofta. Tänk på barnen, deras händer är ett paradis av förkylningsvirus efter en dag på dagis eller i skolan.

Håll andan
Infektion är en droppsmitta och kan alltså överföras vid nysningar och hosta, så håll andan några sekunder om någon i din omedelbara närhet hostar eller nyser.

Ät hälsosamt
Grönsaker och frukt ger dig hela utbudet av vitaminer, mineraler och växtbaserade material som optimerar immunförsvaret.

Vitaminer
Ta en daglig multivitamin, plus cirka 10 mikrogram D-vitamin. Speciellt det senare är viktigt för immunförsvaret. Vi får ett underskott av D-vitamin på vintern när solen inte lyser så mycket.

Stress
Stressade människor har mer än dubbelt så hög risk att drabbas av förkylning eller influensa jämfört med icke-stressade individer, visar ny forskning från Århus Universitetssjukhus. Stress försvagar immunförsvaret och gör oss till ett lätt mål för infektioner.

Sov gott
För lite sömn försvagar ditt motstånd. Du är tre gånger mer mottaglig för förkylningsvirus, om du sover mindre än sju timmar per natt jämfört med minst åtta timmars sömn. Även sömn med många uppvaknanden försvagar motståndet.

Varma fötter
Själva uttrycket ”förkylning” antyder att kyla spelar en roll. Undersökningar har visat att försökspersoner som suttit med fötterna i en balja med kallt vatten, har varit tre gånger så mottagliga för förkylningsvirus som sprutats in i näsan, än kontrollgruppen.

 

Av augustime - 7 november 2013 20:15

Torsdagar är en sån där glad dag, dagen innan fredag! Ljusa outfits är när man är glad, eller färgglada. Ta på dig en fin kofta som du gillar i en vit/färgglad färg. Ett par ljusa och tajta byxor är alltid bra med ljusa skor. En pälsjacka över och några smycken, jätte fint!

 

Av augustime - 7 november 2013 18:00

Sanningen skall fram! Låt oss ta reda på vad som är snat och vad som är myt. Vi hör ofta vad man får göra och vad man inte borde göra när det gäller vårat hår. Men vad är egentligen sant och vad är falskt?

Sant:
Stress och fel kost kan medföre håravfall
Stress och fel kost kan ha den biverkan att man tappar lite hår emellanåt. Detta beror ppå att håret går från en växtfas till en vilofas (den telogena fasen) då håret helt enkelt faller av. Denna form av hårtapp är diffus, vilket betyder att man fäller över hela huvudet och inte bara på viss områden som vid tunnhårighet. När kroppen återfår balans kommer det hår som tappats på grund av stress och dålig kost att återigen växa ut. 

Hårbandet sliter på håret

Om man ofta har uppsatt hår och frisyren inte varierar särskilt mycket kan det ha en utslitande effekt å håret. Det är alltså ingen bra idé att alltid ha håret uppsatt i samma typ av hästsvans då håret slits betydligt mer på det ställe där hårbandet sitter. Ett bra råd kan vara att använda hårband utan metallspänne då just denna metallbit är extra skadlig för håret.

Huvudmassage kan göra ditt hår starkare
Ditt hår mår bra av att huvudbottnen blir masserad. Det stimulerar och sätter nämligen igång blodcirkulationen, vilket ger håret bättre förutsättningar för att växa.

 

 

Falskt:
Håret växer fortare om man klipper det ofta. 
Detta är inte helt sant. Håret mår bra av att bli klippt då skadade toppar tas bort, men en klippning får inte håret att växa snabbare. En klippning får gör däremot håret sundare och får det att se bättre ut - så en klippning hos frisören är absolut en bra sak för ditt hår. 

Der finns ingen risk när man endast använder ekologiska hårfärger.
Det är sant att ditt hår tar mindre skada om du använder en mer skonsam hårfärg. Däremot är inte alla hårfärger fria från problematiska medel enbart därför att de är ekologiska. Därför kan det vara en bra idé att rådfråga din frisör om vilka tillsatser du skall passa dig för. 

Du får bara tvätta håret var tredje dag.
Vi är alla olika individer med individuell hårstruktur, hårtyper och behov. Därför är det också olika från person till person hur mycket ens hår skall tvättas. Istället för att sätta ett fast antal dagar det skall gå mellan var tvätt är det bättre att ta en titt och se vad som behövs. Det är sant att ditt hår kan bli fett av för mycket schampo och det kan därför vara en bra idé att hoppa över denna tvätt några gånger emellanåt. Istället kan man ibland använda ett torrschampo till att göra en snabbuppfriskning och rensa ut smutsiga partiklar.


 

Av augustime - 7 november 2013 15:45

     

Av augustime - 6 november 2013 19:00


Tips på produkter att använda då du fyller i ögonbrynen 
1 Ögonbrynsskugga i nyansen pale/ash blonde, Brow shadow, Bare Minerals, 233 kr. 
2 Ögonbrynsskugga med tre nyanser, Brow color tri brow, Make Up Store, 185 kr. 
3 Ögonbrynsskugga med medföljande penslar. Dual performance brow/Eyeliner, Elizabeth Arden, 250 kr. 
4 Ögonbrynspenna med inbyggd highlighter, Instant lift for brows, Clinique, 175 kr. 
5 Ögonbrynspenna med inbyggd borste, Eyebrow pencil, Clarins, 160 kr. 
6 Ögonbrynspenna med borste i nyansen dark brown, Isadora, 89 kr. 

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se